Friday, December 10, 2010

Kerja malam?


Memang fresh je terus cerita kat blog aku ni haa. pasal apa? dah tentu-tentu la pasal pengalaman kerja memalam buta dekat 7e. huuu. sekarang aku dah mengalami macam mana penatnya badan bila kerja malam sebab memang Allah dah jadikan siang untuk berkerja dan malam untuk berehat. memang secara automatik la malam kita akan rasa letih kan.

Masuk-masuk je kerja sumpah ramai gila orang. siap beratur lagi ni. malam-malam mungkin ramai orang baru balik kerja ataupun budak-budak muda baru nak keluar rumah nak start nightlife diorang kan. tapi aku memang suka kalau ramai orang, tak ada la aku tergagau sesorang nak cari kerja yang aku boleh buat untuk elakkan mengantuk.

3jam pertama macam tak ada apa-apa sangat la. just tunggu customer sambil baca paper dengan ujang yang ada kat kedai tu. baca je apa yang ada untuk elak boring. then ada sorang pakcik ni. muka dia ala-ala ganas la gitu. tiba-tiba tanya "ada duit? saya nak duit!" hoohhh sudah! haha aku jawap la "takde duit la pakcik." lepas tu dia pun cakap "takde duit, bagi topup lah topup!" hahaha macam lawak je pakcik ni. gaya dengan muka skali macam cool je pakcik ni.

Saja la tu kan nak mengusik. tapi bagus la sekurang-kurangnya tak ada la aku boring sangat nak melayan cust. hoh, bunyi melayan tu macam laen macaaaaam je. oppss, aku dekat jalan haji ahmad, bukan lorong haji taib. ngehehe.

Dah tengah pagi sikit baru la banyak kerja. kena stock up air dalam peti sejuk air tu. memang banyak pulak kena tambah kan. lepas tu if ade cust pulak, dah kena berlari-lari anak anjing, pergi kat kaunter. yang paling menyampah kalau yang diorang masuk then tak jadi beli. adeh, baik la aku takyah susah payah berlari ke depan.

Penat mata, penat badan, penat jiwa. kesimpulannya, siapa cakap kerja malam tu best? ohh and yes, thanks to night shift cause u make my eyes similar to panda's. erghh~

0 debat-debat: