Monday, August 1, 2011

Part time babysitter di hari pertama Ramadhan

Dah selesai pun puasa untuk hari ni kan. so, ada cerita best nak kongsi ke? aku tak ada apa-apa istimewa pun. cuma hari ni kena jadi babysitter separuh masa pulak. nak kena jaga si kecik Kaisya ni sebab walid dengan ummi dia pergi keluar sekejap. akulah yang terpaksa melayan karenah dia yang memang la banyak songeh ni.

Nak mandi lah, nak itu lah, nak ini lah. turutkan aje lah karang tak ikut kang menangis melalak siapa nak jawap. orang lain memang tak cara la pasal dia. jujur memang aku tak penah mandikan budak. ni kira first time la aku mandikan tanpa sesiapa pun tolong aku. nasib baik la dah besar sikit si Kaisya ni. tak ada la susah sangat nak mandikan budak sebesar ni. sekejap je mandi, tak macam kalau diri sendiri mandi. :D


Satu je yang paling tak tahan kalau duduk depan tv sama-sama dengan si kecik ni. dia suka tengok Babytv dekat Astro channel 618 kalau tak silap la. korang mesti ramai tak tau kan channel ni. aku tak pernah tau sampai la si kecik ni balik rumah. bukan main dia marah kalau kita acah nak tukar channel lain, apetah lagi kalau tukar betul-betul. lagi mengamuklah dia. yang paling sakit hati, tekan info pun dah merengek-rengek suruh tutup balik info tu. T_T

Ni antara program-program dalam Babytv tu. memang buat sesiapa pun nak tidur!

*siap lagu Old macDonald lagi dengan oink oink. haha





Sekarang si kecik tu dah balik rumah nenek sebelah ummi dia pulak. memang aman terus rumah ni. haha tak baik pulak rasa. tapi memang kenyataan kot. sebab rumah aku memang selalunya sunyi, bila budak-budak balik rumah memang sangat kontra dengan suasana sebelum ni. walaupun annoying macam tu, tapi aku tetap sayang. anak saudara kan. gila kau tak sayang! :)

0 debat-debat: