Saturday, February 16, 2013

The Impossible


Hye uols. Cuti-cuti ni mesti ramai taktau nak buat apa kan? Melainkan yang kerja tu memang dah tentu kena pergi kerja. Busy habis sampai takdak masa mende lain dah. I know how it feel. Dah selalu pun kerja time cuti sem ni. So, cuti kali ni memang malas nak kerja. Relax sudah sebab sem ni terlalu busy dan jarang pun balik rumah jumpa makpak aku.

Okay enough, tak payah bebel panjang. Entry kali ni pasal movie 'The Impossible'. Meh kita review sikit. Aku memang taktau kewujudan cerita ni until aku tanya dekat followers Twitter, "movie apa best sekarang ye?" lepastu kakak aku pulak yang reply cakap cerita ni best. So apa lagi, aku pun tengok. hihi.

Movie ni mengisahkan family yang bercuti kat Thailand untuk krismas. Lepas je bukak present masing-masing pagi krismas tu, they go to the pool macam tourists yang lain. Start daripada situ la tiba-tiba air laut naik dan jadi tsunami.

Tsunami mula menggila

Apa yang aku suka pasal cerita ni sebab movie ni based on true story. Memang nama watak dalam movie ni pun guna nama sebenar mangsa. One thing aku suka pasal international movie is depa buat cerita gila real. Memang tak ada persoalan langsung, tak logik itu tak betul ini. Semua nampak cantik dan tak exaggerate.

Bagi sesiapa yang cepat emosi, tolong sediakan tisu masa nak tengok cerita ni sebab sangatlah tragis dan munusuk jantung dan qalbu. Aku yang kononnya katang ni pun nangis tengok cerita ni. Sangatlah tersentuh jiwa raga tengok macam mana diorang survive untuk cari semula family diorang sesuai dengan tagline movie ni "Nothing is more powerful than the human spirit".

The night before the tsunami


Nak tau pengakhirannya kena la tengok sendiri tapi memang cerita wajib tonton! Nah tengok dulu trailer ni.



P/S: tengah tunggu kualiti cerita Malaysia ke tahap ni. agak-agak bila ya?

0 debat-debat: