Saturday, February 23, 2013

Majlis sana sini


Baru-baru ni, sekolah mak aku dah bertukar guru besar. Dulu guru besar perempuan, yang terbaru ni lelaki. Banyak jugak la kerja mak aku kena buat sebab bila ketuanya dah berubah, tentu lain jugak cara depa kan. Nak taknak mak aku must obey her boss kan. Okay, that's not the point here.

Now aku nak cakap soal majlis. Majlis perpisahan.Tak kisahlah kat mana sekalipun. Sekolah ke pejabat ke mana-mana je la tempat kerja. Selalunya kita akan adakan majlis perpisahan bila pekerja depa nak berpindah atau pencen misalnya. Standard la tu kan?

Tapi selalu tak korang dengar majlis sambutan ke suai kenal ke atau yang seangkatan dengan tu? Mesti kurang kan? This is what I want to say. Nampak lebih proper kan kalau ada majlis sambutan? Enough dengan buat makan-makan ke apa asalkan menunjukkan yang kita welcoming them to the new place. Sure depa rasa aura positif untuk dia start bekerja kat tempat baru.

Bukan sekadar buat parti untuk orang yang dah nak berhenti kerja. Yah I know it is important too. Tunjukkan yang kita appreciate their hard work, wishing all the best and many more. Tapi boleh jugak consider as gembira bila depa nak blah. Okay maybe ada yang tak setuju dengan aku but masing-masing ada hak bersuara aite? So this is just my opinion.

P/S: raikan orang yang datang dan pergi secara sama rata. lagi cantik :)


0 debat-debat: