Monday, July 9, 2012

What's your music?


Muzik. apa tu muzik? kalau nak ikut Kamus Dewan Edisi Keempat, muzik ialah  gubahan bunyi yg menghasilkan bentuk dan irama yg indah dan menyenangkan, bunyi­bunyian; pemuzik ahli muzik, pemain alat muzik, atau pengubah muzik. okay so nak cakap apa pasal muzik ni?


Semua orang dah tentu-tentu lah suka muzik kan? cuma yang membezakan kita adalah apa jenis muzik yang kita suka. genre muzik apa? ada banyak sangat jenis muzik dalam dunia ni. yang biasanya ballads, jazz, rock, pop dan banyak lagi yang lain. bukan semua orang sesuai bawak semua jenis muzik. ada yang memang suaranya sesuai untuk jazz saja, rock saja. macam Ella yang kahwin baru-baru ni. genre yang kebiasaan kita dengar dah tentu-tentu rock. dah jolokan orang bagi pun Ratu Rock.


Okay enough pasal muzik. tentu u guys ada perception sendiri pasal muzik kan. so tak perlu lebih-lebih cakap pasal ni. now nak focus dekat apa yang aku sendiri suka. for me, i'm universal. tak ada anti mana-mana pun genre sebab kalau sedap, sedaplah muzik tu. tak kira ada genre sekalipun. boleh je layan semua as long as tak terlalu peningkan kepala. tapi yang paling suka ballads. dah kebanyakannya of course lagu-lagu dari Siti Nurhaliza. haha ye saya. sayalah peminat setia Tokti. dari dulu sampai sekarang tak pernah tak suka. mesti suka.

album Siti Nurhaliza 1996

Muzik yang slow lagi menenangkan daripada yang laju dan kasar. tapi depends la kat personaliti masing-masing kan. bagi aku, lagu yang perlahan lebih senang meresap dalam jiwa, lagi nampak indah, lagi menenangkan, tambah muzik lebih jelas dan terang. aku tak ada qualification yang utuh untuk bercakap berkenaan muzik ni tapi setiap orang mesti ada pandangan tersendiri kan. so lau bosan tu aku sangat suka dengar online radio Siti Nurhaliza yang namanya  radioCTFM . sambil buat kerja. sambil study. sambil apa saja kalau berkesempatan.

website radio CTFM

Apa uniknya radioCTFM ni? apa saja yang Siti pernah nyanyi, semua kita dapat dengar kat sini. kalau dekat radio biasa, lagu yang hit je kita dapat dengar. tapi dekat sini, lagu pernah dengar ke tak pernah dengar ke, tak popular, popular dan macam-macam semua kita dengar. bukan lagu Siti sendiri je dia nyanyi, tapi lagu orang lain pun kita dapat dengar. lagu dia nyanyi kat konsert secara live semua ada. so tak adalah cuma lagu rakaman radio semata. suara studio ke live ke semuanya sedap. itulah istimewanya Siti Nurhaliza. tetap di hati daripada album pertama 1996 sehingga sekarang. cubalah dengar!

album All Your Love 2011

p/s : so what's your music?

0 debat-debat: