Wednesday, December 9, 2009

perasaan bukan perasan

love Pictures, Images and Photos

Bubbles Pictures, Images and Photos

semua orang pasti merasakan cinta. cinta pada Allah. cinta pada rasul. cinta pada keluarga. cinta pada kekasih. cinta pada diri sendiri. tapi aku ingin perkatakan tentang cinta pada kekasih. perasaan yang tumbuh tanpa dipaksa dan terpaksa. hanya orang yang mengalaminya saja yang tau betapa indahnya perasaan itu. macam kata orang dulu "makan tak kenyang tidur tak lena". haha. mungkin itu lebih sesuai untuk kategori angau.

apa yang penting dalam sesuatu hubungan? jika mau kan sesuatu itu kekal, jujur adalah salah satu sifat yang sentiasa perlu ada. apalah erti hubungan yang sentiasa mau menyembunyikan sesuatu antara satu sama lain. kata hati dah bersatu, kenapa tak boleh pula berkongsi cerita suka bersama, pedih bersama. jujur bukan saja penting dalam hubungan, tapi untuk keseluruhan kehidupan kita kan.

hubungan memerlukan kesetiaan. itu yang sangat penting. setia saja yang boleh membahagiakan. apa manisnya kalau suka bermain mata di belakang orang yang kita sayang? fikirlah perasaan orang yang mencintai kita. letakkan diri kita dalam keadaan mereka. mungkin dengan cara itu saja baru kita dapat memahami apa yang diperlukan dan apa yang tidak. tanpa ada setia, musnah semua impian yang di bina bersama. hargai orang yang mencintai kita ok.

p/s : rahsia hati.

0 debat-debat: