Tuesday, September 1, 2009

bingkisan hati

mesti semua antara kita pernah merasai alam persekolahan bukan..?masing-masing ada pendapat yang tersendiri tentang makna dan erti alam persekolahan itu sendiri..hm..siapa yang kata zaman persekolahan tu tak indah?tak menarik?tak best?mungkin tanpa kita sedari zaman persekolahan lah yang sangat menyeronokkan..kamu punya teman yang sangat membantu,sangat mengambil berat,sanggup susah senang bersama,mendengar rintihan dan ketawa bila berkongsi jenaka..tak kurang juga dengan berdebat mengenai sesuatu perkara yang bercanggah pendapat masing-masing..sungguh aku rindu zaman itu..

alahai,benar kata orang kan..manusia memang tak pernah puas dengan apa yang dikecapi..bila menginjak ke alam yang lebih serius,mungkin jujur aku masih lagi ingin kembali ke zaman itu..sentiasa inginkan chenta hati bersama..masih lagi tidak bersedia untuk masa depan..masih inginkan teman-teman yang sama di sisi..masih inginkan segala-galanya tidak berubah..rindukan segalanya yang kini kenangan semata..boleh sesiapa kembalikannya semula pada aku?


Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

p/s: jangan pernah berubah.

6 debat-debat:

Airin Aurio said...

Wa wa wes. Ni anna kawan aku yang dok pilah tu ke? Hahahaha. Kau madah berhelah best jugak. Amboi amboi amboiiii ;D

anna aljuffrey said...

haha..
amb0i-amb0i tu sangat tidak boleh belah ye wahai sahabat..
hahah.. ;p

ERIN DECO said...

aku rindu ko!!!!!!!!!!!!!
sangat2. :')

anna aljuffrey said...

me t00 dear..
;(

muhammad amirul @ mirol said...

nice writin.
hahaha..
gewd la ann ni..
hey u.
mcm ne ea lo da ksh da x sme mcm tme skolah dlu2?
dunia ttp brubah meh..

anna aljuffrey said...

yup cyg..
nak tak nak pun kena teruskan hidup..
isk..